ondernemen5

Klantgerichtheid

Coaching

REYNAARDE TALENTONTWIKKELING
030 - 60 627 11
INFO@REYNAARDE.NL

Coaching / Individueel traject: Klantgerichtheid

De klant als zakenpartner:
Doel van de begeleiding bij Klantgerichtheid:
De deelnemer leert actief te anticiperen op (on)uitgesproken wensen van de klant.

 

Effectief gedrag:

In de begeleiding op klantgerichtheid gaan we actief aan de slag met het volgende gedrag van de competentie Klantgerichtheid:

  • Actief op zoek gaan naar de wensen van de klant.
  • Duidelijk zijn over wat u voor de klant kunt betekenen.
  • Ernaar streven de verwachtingen van de klanten te overtreffen.

 

De begeleiding en caoching heeft een krachtige, effectieve formule waarbij de deelnemer wordt uitgenodigd, vriendelijk geprikkeld en geïnspireerd om op een actieve manier te leren. 

 

Een individueel traject kunnen we, afhankelijk van de vraag, aanbieden als Persoonlijke begeleiding of als Coaching:

 

Persoonlijke begeleiding

  • Bij persoonlijke begeleiding gaat het om het ontwikkelen van praktische vaardigheden. In individuele gesprekken worden knelpunten geanalyseerd en worden de vaardigheden geoefend, eventueel met gebruik van video.
  • Voorafgaand en tussen de afspraken door krijgt de deelnemer opdrachten waarmee in de praktijk kan worden geoefend. Doorgaans omvat individuele begeleiding 2 tot 4 afspraken.
  • De persoonlijke begeleiding wordt verzorgd door één van onze adviseurs, trainers of coaches (afhankelijk van de vraag) die ervaring heeft met de te ontwikkelen competentie.
  • Onderwerpen die behandeld kunnen worden in persoonlijk begeleiding zijn meestal individuele competenties, maar ook sollicitatievaardigheden of bepaalde gesprekstechnieken kunnen hiermee ontwikkeld worden.

 

Coaching:

  • Individuele coaching zetten we in bij meer complexe vraagstukken en bij aan iemands persoonlijkheid gerelateerde vraagstukken.
  • De belangrijkste onderwerpen in ons coachtraject zijn begeleiding bij management taken, loopbaanvraagstukken, (dreigende) burnout, outplacement, leidinggeven en het leren omgaan met fysieke en psychische beperkingen in het werk.
  • Onze coaches zijn allen aangesloten bij CoachMatch www.coachmatch.nu. We hebben een vast team van twintig ervaren coaches welke zorgvuldig zijn geselecteerd op ruime coachervaring, bewezen succesvolle coachingstrajecten, vakopleiding, specialisatie en persoonlijke aanpak. Hierdoor lukt het altijd om de juiste coach te matchen op uw specifieke vraag.
  • Voor het coachen op klantgerichtheid zetten wij onze Managementcoach in: bij het coachen van managers en leidinggevenden ligt de nadruk vooral op de knelpunten die vaak voorkomen in een managementfunctie. Je kunt hierbij denken aan versterking van leiderschap en het verbeteren van resultaten, maar ook prioriteiten stellen en duidelijkheid verschaffen zijn regelmatig het onderwerp.

 

Duur

Persoonlijke begeleiding: 

  • 3 tot 6 sessies

 

Coaching:

  • gemiddeld 6 coachingsessies

 

Kosten

 

De begeleiding bij Leidinggeven aan teams kunnen we ook aanbieden voor groepen als workshop, training of cursus.

 

Meer informatie, een vrijblijvende offerte of een andere vraag? Vul ons antwoordformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact op!

 

printen

Coaching

Overige Ondernemen Coaching